Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008

ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ – ΜΗΠΩΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ?

Ξεκίνησε το μαθητικό έτος και ταυτόχρονα μαζί με αυτό και οι καταλήψεις των σχολείων. Δυστυχώς οι λόγοι που επικαλούνται οι καταληψίες στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν δικαιολογούν την κατάληψη, εκτός κάποιων περιπτώσεων που και πάλι ίσως θα μπορούσε με τον διάλογο να βρεθεί λύση. Τέλος πάντων. Οι πραγματικοί λόγοι που γίνονται είναι για να προωθήσουν κάποιοι τις φιλοδοξίες τους και να αποδείξουν ότι ελέγχουν τα πράγματα και κάνουν κουμάντο στα μαθητικά δρώμενα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμπλέκουν τους μαθητές, ή ακόμα και τους σπουδαστές και φοιτητές σε πολιτικά παιχνίδια, γιατί θεωρούν ότι έχουν το έρεισμα πάνω στη νεολαία. Όλοι λίγο πολύ ξέρουμε πως γίνονται οι καταλήψεις. Κάποιοι λίγοι αποφασίζουν γιατί οι πολλοί αδιαφορούν, επειδή θεωρούν ότι «καλά περνάμε, χαλαρά ». Από προσωπική εμπειρία (κυρίως σαν φοιτητής) υπήρχαν άτομα τα οποία βρήκα όταν μπήκα στη σχολή που η ζωή τους ήταν αυτή, δηλαδή να οργανώνουν συλλαλητήρια και καταλήψεις (δεν εξετάζω το δίκαιο των αιτημάτων) και να στρατολογούν άτομα για αυτό το σκοπό. Η στρατηγική ήταν απλή. Στις συνελεύσεις ήταν όλοι τους πάντα παρόντες έτοιμοι να υποστηρίξουν τις προτάσεις τους και «τράβαγαν» τη διάρκεια των συνελεύσεων ώστε οι υπόλοιποι να αγανακτούν και να αποχωρούν και έτσι «δημιουργούσαν» μια φαινομενική πλειοψηφία. Οι περισσότεροι φοιτητές ήταν απόντες έτσι και αλλιώς και αδιαφορούσαν για το γίνεται και έτσι άφηναν να περνάνε δράσεις και προτάσεις που στην πραγματικότητα δεν τους αντιπροσώπευαν. Δική τους βέβαια και η ευθύνη. Τελειώνοντας την σχολή τα άτομα αυτά εξακολουθούσαν να είναι εκεί αν και καθυστέρησα ομολογουμένως να την τελειώσω οπότε καταλαβαίνετε τον τρόπο που αποφασίζονται οι καταλήψεις. Και επίσης καταλαβαίνετε γιατί κάποιοι αντιδρούν στην κατάργηση των «αιώνιων» φοιτητών.
Δεν είμαι υπέρ της ιδιωτικού σχολείου ή πανεπιστημίου αλλά εκεί οδηγούνται τα πράγματα. Πλέον ποιος μαθαίνει στο δημόσιο σχολείο? Κανείς. Ο μισός χρόνος αναλώνεται με καταλήψεις και στον άλλο μισό προσπαθούν με ταχύρυθμα να βγάλουν την ύλη. Και όλοι μετά έχουν την απαίτηση να περνάνε τα μαθήματα χωρίς καν να γράψουν γιατί «δεν είχαν χρόνο να διαβάσουν» και γιατί «δεν πρόλαβαν να διδαχτούν την ύλη. Αποτέλεσμα μηδέν.
Είναι μετά δυνατόν να μπορέσει ο οποιοσδήποτε μαθητής να αποδώσει και να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί το ιδιωτικό σχολείο? Δεν νομίζω. Σίγουρα και η πολιτεία οφείλει να κάνει τα βήματα που της αναλογούν, αλλά δεν έχω δει καμία αλλαγή που να αφορά θέματα παιδείας ανεξαρτήτως κυβέρνησης που να έχει γίνει αποδεκτή από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Φύλο να κουνηθεί, κατάληψη!!!
Κατά τα άλλα όλα γίνονται υπέρ του δημόσιου σχολείου, αλλά πώς να ισχύσει αυτό όταν οι πρακτικές που χρησιμοποιούνται το μόνο που καταφέρνουν είναι να το υποβαθμίζουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου