Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΕΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Η έκπτωση του τέλους ταξινόμησης καλή ή κακή δεν παύει να είναι μια έκπτωση. Το θέμα είναι ότι η διαφορά στις τιμές βάση του τέλους ταξινόμησης, αφορά κατά κύριο λόγο τα μεγάλα κυβικά όπως τα αυτοκίνητα τύπου «Τζιπ» ή τα πολυτελή αυτοκίνητα και κάνει τον κόσμο να τα θεωρεί ευκαιρία και να σπεύδει να αγοράσει αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Αυτό θα έχει σαν συνέπεια να γεμίσει ο τόπος τζιπ και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που θα εντείνουν το κυκλοφοριακό θα επιβαρύνουν το περιβάλλον και θα έχουν δυσβάστακτο κόστος χρήσης.
Το κριτήριο κατά τη γνώμη μου εκτός βεβαίως από την τιμή απόκτησης θα πρέπει να είναι και το κόστος χρήσης. Θέματα όπως η κατανάλωση καυσίμου θα πρέπει αν μας απασχολήσουν γιατί το πετρέλαιο δεν θα έχει 50 δολάρια το βαρέλι για μια ζωή. Ποιος ξέχασε τα 147 δολάρια το βαρέλι το καλοκαίρι του 2008? Και ποιος μας λέει ότι όταν λήξει η «κρίση» δεν θα πάει πάλι σε αυτά τα ύψη ή ότι δεν θα τα ξεπεράσει? Επίσης κάτι ακούγεται για αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 50% !!! Ποιον θα πλήξει περισσότερο αυτό το μέτρο αν υλοποιηθεί? Προφανώς τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα κύρια και μετά από τα τέλη κυκλοφορίας, μάλλον ακολουθούν και τα τεκμήρια που είναι πιθανό να επανέλθουν και αυτά. Και όταν φτάσει και ώρα των service και καταλάβει ο αγοραστής τι θα του στοιχίζει το νέο του απόκτημα θα είναι πολύ αργά πλέον .

Αν πιάσουμε και το θέμα ειδικότερα με τις προσφορές ανά αντιπροσωπεία, εκεί γίνεται χαμός… Ότι προσφορά είχαν πριν την μείωση του τέλους ταξινόμησης την ακύρωσαν ή την τροποποίησαν (προς όφελος δικό τους πάντα) και διαφημίζουν την μείωση αυτή και ότι δίνουν και επιπλέον μείωση….Αν όμως πάει κάποιος στην αντιπροσωπεία εκεί αρχίζουν τα «ναι μεν αλλά».
Για παράδειγμα το Renault Scenic ΙΙ 1.4 AVANTAGE για το οποίο το περιοδικό Auto Τρίτη έλεγε τιμή 12215 στην αντιπροσωπεία λένε ότι αυτό το μοντέλο δεν υπάρχει!!! Δεν πωλείται έτσι. Στην Seat με το Altea 1.4 85 PS Reference επίσης είπαν ότι δεν υπάρχει!
Επίσης αν δούμε καλοκαιρινές προσφορές (καλοκαίρι 2008) διαφόρων εταιριών και συγκρίνουμε με τις σημερινές που έχουν και την μείωση του τέλους ταξινόμησης, θα δούμε ότι η τελική έκπτωση που μας δίνουν είναι ούτε η μισή από αυτή που λένε.
Συγκεκριμένα η ΚΙΑ για το ceed 1.4 λέει έκπτωση έως και 1300€. Παραμύθια… μέσα στα 1300 € είναι και τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης.. δηλαδή η πραγματική έκπτωση της ΚΙΑ και το Ceed είναι 450€ (καταξοδεύτηκε) .Όσο για τα 7 χρόνια «δωρεάν Service» (και νομίζω ότι και πάλι τα εργατικά τα πληρώνεις) , ισχύουν μόνο εάν μπεις σε ένα πρόγραμμα δόσεων με κυμαινόμενο επιτόκιο που ξεκινά από 5,6 και φυσικά όλοι ξέρουμε ότι θα ανέβει!!!! Συνεχίζουμε με την Ford. Και για το Ford Focus 1,4 και Fusion μια από τα ίδια… 390€ κάτω η τιμή από αυτήν του καλοκαιριού… και το οικονομικό τρικ…? Εάν το πάρεις μετρητοίς έχει 10% έκπτωση… Π.χ. το Fusion Lux με τιμή 15.000€, μετρητοίς πάει 13.500 €, ενώ με χρηματοδότηση δεν έχει «έκπτωση»!!! γιατί με μια προκαταβολή π.χ. 5000€ πρέπει να δώσεις τα υπόλοιπα 10.000€ «Άτοκα» σε 3 χρόνια. Δηλαδή λες και αναφέρονται σε ηλίθιους, τι σόι άτοκα την στιγμή που μετρητοίς γλυτώνεις 1500 € και με δόσεις «άτοκες» δεν τα γλυτώνεις…. Επίσης μειώνονται τα έτη της εγγύησης σε δύο.!!!
Μετά στην Fiat γίνεται το εξής. Στο LINEA 1400 έχει πραγματική έκπτωση 3000 € …. ΑΛΛΑ!!!! Το καλοκαίρι έπαιρναν πίσω το μεταχειρισμένο και το αφαιρούσαν από την τιμή…. Τώρα σου λένε ότι ή την έκπτωση θα πάρεις ή θα κάνουμε ανταλλαγή το αυτοκίνητο σου… όχι και τα δύο…. Κ.ο.κ.
Με δυο λόγια η μόνη έκπτωση που ισχύει είναι αυτή του τέλους ταξινόμησης. Όλα τα άλλα «παίζονται». Άλλα λένε στις διαφημίσεις και άλλα ο κάθε αντιπρόσωπος . Δηλαδή μας δουλεύουν!!!
Για να πέσουν οι τιμές οι λύσεις είναι:
Σταματάμε να αγοράζουμε μέχρι νεωτέρας και όσοι αγοράζουμε να είναι αυτό που πράγματι χρειαζόμαστε και να μην φάμε το τυρί των δήθεν «προσφορών» και μας πιάσουν στη φάκα. Αν γίνει αυτό τότε θα δούμε πραγματικές μειώσεις τιμών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου