Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

Η Eλλάδα του μνημονίου παίρνει Phantom του Βιετνάμ και η Ουγκάντα Su-30MK2!

F4 Phantom .JPGΕνώ η Ελλάδα ετοιμάζεται να εντάξει τα γερμανικά F-4F ICE στο Πολεμικό της Μουσείο, ε,ε,ε,ε,ε,ε συγγνώμη, εννοούμε στην Πολεμική της Αεροπορία, η ... Ουγκάντα, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την κρατική εταιρία - φορέα που εποπτεύει τις στρατιωτικές εξαγωγές, της Ρωσίας, την Rosoboronexport, για την προμήθεια έξι ακόμα σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών Su-30MK2 πολλαπλών ρόλων.
Η χώρα έχει υπογράψει συμβόλαιο για την αρχική αγορά έξι μαχητικών του τύπου και πλέον προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης (option) για την προμήθεια άλλων έξι! 
Στην ίδια ανακοίνωση της κρατικής ρωσικής εταιρίας, προέκυψε ότι ενδιαφέρεται να πουλήσει έξι ελικόπτερα Mil Mi-17 στην Γκάνα, με τα δυο πρώτα να παραδίδονται σε ένα έτος, ενώ υπό συζήτηση βρίσκεται και η ίδρυση περιφερειακού κέντρου συντήρησης για ελικόπτερα στην περιοχή.
Καλά, στην Αφρική δεν έχουν ακούσει για τα θρυλικά Phantom του Βιετνάμ;Su30MKIs2.jpg
Κανονικά θα έμοιαζε με ανέκδοτο, αλλά εδώ που έχει κατρακυλήσει η χώρα και εκεί που σπρώχνουν (στο γκρεμό) οι πολιτικές ηγεσίες τις Ένοπλες Δυνάμεις, το "ανέκδοτο" μάλλον θα είναι η "επιχειρησιακή ετοιμότητα" των ΕΔ για την οποία όλοι οι πολιτικοί, δήθεν κόπτονται, αλλά συναγωνίζονται ποιος θα
κόψει περισσότερα κονδύλια: Σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr, λοιπόν, το "νέο μαχητικό αεροσκάφος" της ΠΑ το οποίο προορίζεται να αποτελέσει το αντιστάθμισμα των τουρκικών stealth μαχητικών πέμπτης γενιάς, F-35 είναι τα γερμανικά ... Phantom!
Αεροσκάφη που έδρασαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά στον πόλεμο του Βιετνάμ, ως γνωστόν και μετά από διαδοχικά "λίφτινγκ" εξακολουθούν να πετάνε. 
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Η γερμανική Αεροπορία θα αποσύρει τα αεροσκάφη στις 29 Ιουλίου του 2013. Πρόκειται για 14 F-4F που επιχειρούν στην πτέρυγα JG 71 Richthofen και πρόκειται για τα τελευταία F-4F ICE τα οποία βρίσκονται πλέον σε ενεργό υπηρεσία με τη γερμανική Αεροπορία. Εκσυγχρονίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του '80 με ένα πρόγραμμα ανάλογο των ελληνικών F-4E AUP.
Και δεδομένου ότι οι οροφή της ΠΑ μετά την απόσυρση των 48 Α-7Ε και RF-4E καταρρέει στο 60% περίπου της προβλεπομένης από την δομή δυνάμεων, οι Γερμανοί είπαν να τα ξεφορτωθούν και να τα φορτωθεί η ΠΑ. Τα 14 συν άλλα 9 για ανταλλακτικά! 
Πρόκειται ασφαλώς για μια αναπάντεχη εξέλιξη καθώς το ενδιαφέρον το ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα αεροσκάφη για την ΠΑ επικεντρωνόταν σε F-16, Mirage 2000-5 ή F-15E που αποσύρουν οι ΗΠΑ, αλλά οι Γερμανοί-δια της τρόϊκας είναι απόλυτοι: "Δεν υπάρχουν λεφτά για υποστήριξη αυτών των αεροσκαφών. Πάρτε τα δικά μας F-4F και βλέπουμε"!  
Μάλιστα έστειλαν και αντιπροσωπεία για τα ... καλορίζικα:  Στην ΑΒ της Ανδραβίδας στην 117ΠΜ βρίσκονται από το μεσημέρι της Πέμπτης 2 μαχητικά της γερμανικής Αεροπορίας F-4F ICE. Τα αεροσκάφη πέταξαν από τη βάση τους στο Wittmundhafen στη δυτική Γερμανία και μέσω Aviano ήρθαν στην 117ΠΜ η οποία είναι και το πιθανότερο να φιλοξενήσει τα "νέα" μαχητικά της ΠΑ.

Το ζεύγος των αεροσκαφών θα παραμείνει στην 117ΠΜ (οι αποκλειστικές φωτό είναι από την άφιξή τους) μέχρι και τη Δευτέρα οπότε και αναμένεται να επιστρέψει πίσω στη βάση του.


Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των γερμανικών F-4E στα τέλη της δεκαετίας του '80, ονομάστηκε "βελτιωμένη αποδοτικότητα μάχης" ( ICE-Improved Combat Efficiency) και αφορούσε ουσιαστικά την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του αεροσκάφους σε αποστολές αέρος-αέρος με τη μεταφορά του βλήματος AIM-120 το οποίο θα συνεργαζόταν με το ραντάρ APG-65.
Πρόκειται ουσιαστικά για τον πυρήνα και του αντίστοιχου ελληνικού προγράμματος αναβάθμισης το οποίο είχε αναλάβει η γερμανική DASA, αλλά σε αρκετά σημεία υποδεέστερο του ελληνικού από το οποίο άλλωστε το χωρίζει μια δεκαετία τεχνολογικής εξέλιξης (τα γερμανικά εκσυγχρονίστηκαν τέλη δεκαετίας '80 με αρχές '90).
Το πρόγραμμα εκτός από την τοποθέτηση του νέου ραντάρ περιελάμβανε και μια σειρά άλλων επιμέρους βελτιώσεων και προσθηκών όπως:
- Νέος δέκτης RWR ALR-68
- Νέο σύστημα ναυτιλίας (αδρανειακό με γυροσκόπιο λέιζερ) H-423 της Honeywell
- Νέος κεντρικός υπολογιστής στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
- Τοποθέτηση αρτηρίας πληροφοριών MIL-STD-1553R
- Πιστοποίηση του βλήματος ΑΙΜ-120
- Νέος υπολογιστής ελέγχου πυρός της Litef

Συνολικά η γερμανική Αεροπορία αναβάθμισε 70 F-4F στο επίπεδο ICE αλλά εξαιτίας προβλημάτων μη επαρκούς αριθμού βλημάτων AIM-120 και έλλειψης της σοβιετικής απειλής το πρόγραμμα τερματίστηκε το 1995! Τα αεροσκάφη σε γερμανική υπηρεσία που άρχισαν να εκσυγχρονίζονται το 1988 περίπου, μετρούσαν ήδη 15 χρόνια υπηρεσία! Δηλαδή το "νέο" μαχητικό της ΠΑ, ελέω τρόϊκας, θα "μετράει" όταν παραληφθεί, ακριβώς 40 χρόνια υπηρεσίας! 
Το αστείο είναι ότι τους ενοχλούσαν τα Α-7Ε/ΤΑ-7Η γιατί ήταν ... παλιά Αν είχαν τίποτα άλλα σαπάκια να μας πασάρουν οι Γερμανοί θα ήταν "ιδανικά για την ΠΑ"
Εάν τελικά η υπόθεση της παραχώρησης των αεροσκαφών στην ΠΑ "ευοδωθεί" τα αεροσκάφη θα "ενισχύσουν" την 117ΠΜ και πιο ειδικά την 339Μ, με την τελευταία να μεταφέρει ενδεχομένως αριθμό αεροσκαφών στην 338Μ για την ενίσχυση του ρόλου της στις αποστολές αέρος-εδάφους με τα γερμανικά F-4F να αναπληρώνουν το κενό αυτό.Μεγάλη επιτυχία, πράγματι (!!!!!!)

Greek Citizen
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου