Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Μας δουλεύουν κιόλας!!! Σαχινίδης: «Βρείτε μου μια επιχείρηση, που να της χρωστάει το Δημόσιο»

Οι επιχειρηματίες περίμεναν το νέο υπουργό για την πρώτη τους συνάντηση, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. Η λέξη ανάπτυξη έχει γίνει από τις πλέον δημοφιλείς στους οικονομικούς κύκλους το τελευταίο διάστημα. Άλλωστε, η κατάσταση στην αγορά με τις συνθήκες έλλειψης ρευστότητας, πιέζει όσο ποτέ άλλοτε για τη λήψη άμεσων μέτρων, ώστε να μειωθεί η ύφεση κατά το δυνατόν περισσότερο. Τα στοιχεία, που δείχνουν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών και στο λιανεμπόριο, είναι γνωστά σε όλους.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης πήγε στο ραντεβού του. Ομολογουμένως, με τη γνωστή, παλιά «ώρα ΠΑΣΟΚ». Το ραντεβού ήταν για τις 6 το απόγευμα και ο υπουργός έφτασε στις 7 και 10. Τα μέλη, πάντως, του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου τον περίμεναν. Ήθελαν να του μιλήσουν για τα προβλήματά τους και τις αγωνίες τους. Όπερ και εγένετο.

Ο νέος υπουργός ανάπτυξης, αφού τους παρουσίασε τις βασικές γραμμές και κατευθύνσεις της πολιτικής, που θα ακολουθήσει, ζήτησε τις απόψεις των επιχειρηματιών, που κατά κύριο λόγο - στη συγκεκριμένη συνάντηση - ήταν εξαγωγείς. Η συζήτηση έφτασε στο γνωστό θέμα της ρευστότητας και στις επιστροφές Φ.Π.Α. Οι επιχειρηματίες έθεσαν πάλι το θέμα και την πρότασή τους για συμψηφισμό των οφειλών μεταξύ των δύο πλευρών. Και εκεί, άκουσαν το Μιχάλη Χρυσοχοΐδη να τους λέει:

«Μα εγώ, μιλούσα τις προάλλες με το Φίλιππο Σαχινίδη (σημ. υφυπουργός οικονομικών) και μου είπε: ''Βρες μου μία επιχείρηση, που να της χρωστάει το Δημόσιο''».

Αμέσως, στην αίθουσα τουλάχιστον τέσσερις επιχειρηματίες σήκωσαν τα χέρια τους ως απάντηση.

-Εμένα μου οφείλει από επιστροφές Φ.Π.Α. Οι τράπεζες δεν με δανείζουν και αντιμετωπίζω σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας, απάντησε ο πρώτος.

- Εγώ είμαι προμηθευτής ιατρικού υλικού σε νοσοκομεία και τα όσα μου χρωστάει το Δημόσιο είναι διόλου ευκαταφρόνητα, προσέθεσε ο δεύτερος.

- Μα γιατί δουλεύετε με το Δημόσιο; απάντησε συνάδελφός του.

- Απορώ πώς σας το είπε αυτό ο υφυπουργός, σχολίασε άλλος προς τον κύριο Χρυσοχοΐδη.

Αυτά συνέβησαν το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής, σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Το επόμενο πρωί, ο υπουργός οικονομικών μιλούσε σε εκδήλωση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, στη συμπρωτεύουσα. Άκουσε την κριτική των εκπροσώπων των επιμελητηρίων για τη φορολογική πολιτική και στη συνέχεια μίλησε ο ίδιος, κάνοντας έναν απολογισμό για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή του μνημονίου. Αναφέρθηκε στις δηλώσεις του επικεφαλής του νορβηγικού fund, ότι αυξάνει τη θέση του σε ελληνικά ομόλογα. Στο τέλος, δέχθηκε ερωτήσεις από τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους, που εκπροσωπούσαν μικρομεσαίους από όλη την Ελλάδα.

«Εγώ τι θα πω στα μέλη μου, στο νησί, που βάζουν το ένα λουκέτο μετά το άλλο και απολύουν υπαλλήλους γιατί δεν βγαίνουν; Ότι οι Νορβηγοί αγοράζουν ομόλογα;»

Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου παραδέχθηκε ότι η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ιδιαίτερα δύσκολη, όπως και η κατάσταση στην οικονομία ...; και ζήτησε τη συστράτευση όλων για να βγει η ελληνική οικονομία από την κρίση χρέους.

Είναι οι υπουργοί εκτός πραγματικότητας;

Μάλλον όχι. Στην παρούσα συγκυρία, δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Ίσως προσπαθούν - ως οφείλουν συνήθως - να παρέχουν αχτίδες αισιοδοξίας σε επιχειρηματίες και εργαζόμενους. Μόνο, που σε αυτές τις συνθήκες απόλυτα έκτακτης ανάγκης, ίσως θα έπρεπε οι ίδιοι να έχουν καταγράψει και να αναλύουν με τους εκπροσώπους της αγοράς τα προβλήματά τους.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου