Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Στο προσκήνιο ξανά, για πολοστή φορά η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης!!!.

diesel.jpg
Σημ. Αν δεν είναι ένα ακόμα παιχνίδι εις βάρος των καταναλωτών!!! είναι ένα πολύ καλό μέτρο αρκεί να μην μας την φέρουν αργότερα!!!
Η καχυποψία έγκειται στο γεγονός ότι το θέμα το ανακινεί ο γνωστός για την συνέπεια του στο "ξεζούμισμα" των πολιτών κος Παπακωνσταντίνου σαν υπουργός .....περιβάλλοντος πλέον. Ελπίζω αν τελικά εφαρμοστεί να μην αποτελέσει μια ακόμα φοροεισπρακτική παγίδα!!!.
Πως θα μπορούσε? Από τη στιγμή που θα αυξηθούν οι κάτοχοι diesel αυτοκινήτων δεν το έχουν σε τίποτα στο Υπουργείο "Φόρων και Φορομπηχτικής πολιτικής" να εξισώσουν τις τιμές πετρελαίου κίνησης και βενζίνης, προς τα πάνω βέβαια, και να παρέμβουν στα μέχρι πρότινος ευνοϊκότερα τέλη κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυξάνοντας τα και δεν ξέρω τι άλλο για να μας τα πάρουν και από εκεί !!!

Την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα, ένα μέτρο που προσδοκά διακαώς εδώ και καιρό η εγχώρια αγορά, φαίνεται πως ανασύρει από το συρτάρι ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου από τη νέα του θέση ως υπουργός Περιβάλλοντος. Παρουσιάζοντας χθες από το βήμα της Βουλής τις προτεραιότητες του υπουργείου του, προανήγγειλε την επανεξέταση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με γνώμονα, όπως είπε, την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση του μεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Μέχρι τώρα το μέτρο είχε «παγώσει» καθώς έβρισκε κάθετα αντίθετη την προκάτοχό του Τίνα Μπιρμπίλη για λόγους που είχαν να κάνουν με την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου όμως «οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτή την κατεύθυνση.»
Σύμφωνα με ευρωπαϊκά στοιχεία η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορεύεται η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μάλιστα το 51% των συνολικών ταξινομήσεων στην ΕΕ αφορά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι στο 4%.
Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου έχει κατατάξει την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης ανάμεσα στα βασικά της αιτήματα προσδοκώντας οικονομική ανάσα και προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η λύση για την τσέπη του καταναλωτή.
Αν και η τιμή ενός τέτοιου οχήματος είναι κατά 10% ακριβότερη σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο η διαφορά υπερκαλύπτεται σε βάθος χρόνου από την εξοικονόμηση που προκύπτει λόγου του χαμηλότερου κόστους συντήρησης, των λιγότερων τελών κυκλοφορίας, της διαφοράς στην τιμή πετρελαίου - βενζίνης, αλλά και της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου έως και 25%.
Ο ΛΑΟΣ έσπευσε να σχολιάσει την προαναγγελία του κ. Παπακωνσταντίνου: «Την έστω και με καθυστέρηση αποδοχή των προτάσεών μας για πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη την καλοδεχόμαστε, όπως προφανώς την καλοδέχονται όσοι κινούνται στα μεγάλα αστικά κέντρα, ξοδεύοντας για βενζίνη περισσότερα από ενοίκιο ή διατροφή.»
Η Greenpeace από την πλευρά της έχει διαφορετική γνώμη και τονίζει ότι η πετρελαιοκίνηση είναι όχι μόνο καταστροφική για το περιβάλλον και την υγεία, αλλά επίσης και μη συμφέρουσα οικονομικά. Τονίζει ότι τυχόν εφαρμογή του μέτρου θα επιδεινώσει κατά πολύ την ήδη επιβαρυμένη ατμοσφαιρική κατάσταση στις μεγάλες πόλεις και πως ακόμα και με συμμόρφωση στις επιταγές της αυστηρότερης ευρωπαϊκής νομοθεσίας, οι πετρελαιοκινητήρες θα εξακολουθούν να υστερούν ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου