Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

ΝΤΙΖΕΛ Η΄ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ? --ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΛΛΗΜΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ


υγραεριοκίνηση.jpgΤο τελευταίο διάστημα, η πετρελαιοκίνηση ξαναήρθε στην επικαιρότητα λόγο φημών ότι πρόκειται τελικά να επιτραπεί σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, διαφορετικά το υγραέριο θα ήταν μονόδρομος για να μειώσει κάποιος το κόστος της μετακίνησης που έχει γίνει δυσβάστακτο. Ακόμα και στην επαρχία όπου η πετρελαιοκίνηση είναι πιο διαδεδομένη, δύσκολα παίρνει κάποιος πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο αφού σκέφτεται ότι αν χρειαστεί δεν θα μπορέσει να το κινήσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και άρα αισθάνεται εγκλωβισμένος, εκτός και μπορεί να συντηρεί περισσότερα από ένα αυτοκίνητα.
Η αμόλυβδη πλέον έφτασε στα ύψη και οι προβλέψεις είναι ακόμα πιο δυσσοίωνες για το που θα φτάσει στο μέλλον (αναβρασμός στις αραβικές χώρες), έτσι  οι λύσεις που μπορούν να επιλέξουν οι οδηγοί για να ρίξουν το κόστος μετακίνησης είναι το
diesel και το LPG. Για το Υγραέριο (LPG) το πλεονέκτημα είναι εκτός του χαμηλότερου  κόστους του έναντι της βενζίνης και το ότι μπορεί να τοποθετηθεί άμεσα στο αυτοκίνητο που ήδη έχουμε, ενώ το diesel προφανώς χρειάζεται νέο αυτοκίνητο και άρα πολλαπλάσιο κόστος.
Παρόλα αυτά τα πλεονεκτήματα του diesel δεν μπορούν να αγνοηθούν. Κατά πρώτον καμμία σχέση δεν έχει η κατανάλωση λίτρα/ 100 χλμ. Είναι με διαφορά το πιο οικονομικό σε αυτό τον τομέα. Μετά, είναι εργοστασιακό ενώ το υγραέριο για την ώρα τουλάχιστον απαιτεί μετατροπή του κινητήρα με εξαίρεση την Subaru που το προσφέρει με εργοστασιακή εγγύηση. Επίσης η διαθεσιμότητα είναι άλλο ένα πλεονέκτημα του diesel, όπου και να είσαι δεν ξεμένεις αντίθετα με το υγραέριο όπου τα σημεία διάθεσης είναι ελάχιστα.
Ερωτήματα υπάρχουν και για την φθορά του κινητήρα. Το diesel δίνει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στον κινητήρα, ενώ το υγραέριο λόγο της φύσης του λέγεται ότι προκαλεί μεγαλύτερη φθορά και άρα μειώνεται η διάρκεια ζωής του κινητήρα . Από την άλλη έχει την μισή τιμή ανά λίτρο από το diesel και μπορούμε να έχουμε σχετικά άμεσα μείωση του κόστους μετακίνησης πολύ πιο οικονομικά από το να αγοράσουμε νέο αυτοκίνητο και μάλιστα diesel που είναι αρκετά ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα. 
Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι το υγραέριο υπερτερεί σε θέμα τιμής καυσίμου αλλά και συνολικά σε κόστος σε σχέση με ένα νέο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο ακόμα και αν βάλουμε και την τοποθέτηση του συστήματος της υγραεριοκίνησης μαζί. Αντίστοιχα το diesel υπερτερεί ως προς την μειωμένη κατανάλωση ανά λίτρο, μειωμένο κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα, εργοστασιακή εγγύηση και ως προς τα σημεία διάθεσης.
Ότι όμως και αν κάνουμε αν θέλουν μπορούν να μας κάνουν να τρέχουμε πάλι, αφού σίγουρα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του υγραερίου θα αυξηθεί μόλις αυξηθούν και οι χρήστες (φοροεισπρακτικό κ....κράτος!!!!!!!!!), ενώ το πετρέλαιο δεν θα είναι πάντα απαραίτητα φθηνότερο από την αμόλυβδη αφού μπορούν να πατήσουν στο ότι έχει μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο και να αυξήσουν την τιμή του, όπως γίνεται στο εξωτερικό σε κάποιες χώρες (http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel) και τότε θα έρθουμε πάλι στην αρχή...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου