Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΑΜΟ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ, ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ Η ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ!!!

diesel.jpg
Αν και με καθυστέρηση... σχεδόν δώδεκα ετών -αποτελεί εξαγγελία από το 2000- η απελευθέρωση της
πετρελαιοκίνησης αποτελεί πλέον πραγματικότητα.

Βέβαια δεδομένης της ύφεσης, στελέχη της αγοράς Ι.Χ. εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξα σχετικά με το εάν το μέτρο θα λειτουργήσει τονωτικά για τον κλάδο των «τεσσάρων τροχών», με τις ταξινομήσεις του περασμένου Οκτωβρίου να ήταν λίγο περισσότερες από 5.000.

Ωστόσο, πέραν της κρίσης, η ντιζελοκίνηση «βρίσκεται αντιμέτωπη» με άλλες τεχνολογίες, όπως η υγραεριοκίνηση αλλά και η ηλεκτροκίνηση. «Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αποτελεί χρόνιο αίτημα του συνδέσμου μας, ωστόσο εκτιμούμε ότι τα οφέλη της στον κλάδο θα είναι σε κάποιον βαθμό περιορισμένα αφενός λόγω της κρίσης και αφετέρου εξαιτίας της απελευθέρωσης της υγραεριοκίνησης» σημειώνει στο Capital.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας Απόστολος Πετιμεζάς.

Οφέλη

Σε κάθε περίπτωση το μέτρο αναμένεται να αυξήσει τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αλλά και καινούργιων υβριδικών ντιζελοκίνητων Ι.Χ., γεγονός που αναμένεται να μειώσει τις τιμές των πετρελαιοκίνητων που σήμερα εισάγονται σε πολύ μικρές ποσότητες.

Την ίδια στιγμή, λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, τα πλεονεκτήματα από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης είναι μεγαλύτερα για τον καταναλωτή και το Δημόσιο (λόγω της είσπραξης εσόδων από τις ταξινομήσεις) παρά για την αγορά αυτοκινήτου.

Το ντίζελ κίνησης παρότι είναι το ακριβότερο της Ευρώπης, παραμένει σημαντικά φθηνότερο (περίπου από 20 μέχρι και 45 ευρωλεπτά) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη, με το ετήσιο χρηματικό όφελος να αγγίζει τα 1.000 ευρώ.

Το σέρβις είναι πολύ πιο αραιό, τα τέλη κυκλοφορίας είναι έως και 50% φθηνότερα, οι κινητήρες πετρελαίου είναι πολύ πιο ανθεκτικοί και ρυπαίνουν πολύ λιγότερο σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Διαθέτουν υψηλότερη απόδοση και η κατανάλωση καυσίμου είναι μικρότερη από 20% έως 30%.

Από την άλλη πλευρά, το κόστος αγοράς των αυτοκινήτων diesel είναι αυξημένο έως και 4.000 ευρώ για παράδειγμα το VW Passat 1,8TSI 160 ίππων κοστίζει περίπου 26.100 ευρώ, ενώ η τιμή της έκδοσης diesel με 2.0 λίτρα TDI και 140 ίππους διαμορφώνεται περίπου στα 31.400 ευρώ. Πάντως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η απόσβεση που προσφέρουν τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. -αποτελεί βέβαια συνάρτηση των διανυόμενων χιλιομέτρων- εξισορροπεί το αυξημένο κόστος.

Ενστάσεις

Η απελευθέρωση της ντιζελοκίνησης με ενσωματωμένη τροπολογία στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, επειδή δεν προηγήθηκε η διαδικασία της «ανοιχτής» διαβούλευσης αλλά και διότι ψηφίστηκε εν μία νυχτί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής Κώστας Καρτάλης που έχει εκφράσει ανοιχτά την διαφωνία του για την θεσμοθέτηση, μέσω τροπολογίας, της πετρελαιοκίνησης, καταψήφισε την σχετική ρύθμιση.

«Θέματα μείζονος σημασίας δεν θα πρέπει να δρομολογούνται με νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων αλλά θα πρέπει να συζητιούνται και να αποφασίζονται εντός της Βουλής» είχε σημειώσει μέσα Οκτωβρίου ο κ. Καρτάλης.

Σοβαρές ενστάσεις για τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε από τη Βουλή στο «παρά πέντε» της παραίτησης της κυβέρνησης εγείρει και ο αναπληρωτής καθηγητής χημείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Κώστας Φυτιάνος.

«Δεδομένου ότι η νοθεία του πετρελαίου θέρμανσης με το diesel κίνησης παραμένει ανεξέλεγκτη, τίθενται εν αμφιβόλω τα οφέλη από την απελευθέρωση της ντιζελοκίνησης. Δεν είναι τυχαίο ότι τα πρώτα ταξί τεχνολογίας euro5 που εισήχθησαν στην Ελλάδα τέθηκαν εκτός λειτουργίας λόγω του νοθευμένου καυσίμου» σημειώνει ο κ. Φυτιάνος.


Greek Citizen
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου